Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Hoe Brigitte Bardot aan de basis stond van duizenden dode e-mailadressen
De schrijvers Verdwenen Merken (klik hier voor onze recensie) blikken op Adformatie regelmatig terug op een merk van vroeger en deze keer is dit Zonnet. Men bespreekt onder andere het feit dat 8 procent van de Nederlandse huishoudens nog een e-mailadres gebruikt van een inmiddels opgeheven provider.
#2. We moeten het nodig hebben over…toeval
Een boeiend artikel op de Correspondent over toeval en aanverwante onderwerpen die te maken hebben met gedragseconomie. Denk hierbij aan zelfoverschatting en het beïnvloeden van gedrag waarbij in dit specifieke geval de waardering van muziek een rol speelt.
#1. Samen spelen, samen delen. De hype die deeleconomie heet
Wanneer mensen het hebben over innovatieve bedrijven gaat het recent vaak over Uber, BlaBlaCar en AirBnb. De term die dan tevens vaak valt, is de deeleconomie. In zijn blog schrijft Bas Vermond over de definitie van de deeleconomie en de verschillen met huren en lenen. Ook de reacties zijn het lezen waard.
Quality means doing it right when no one is looking.
Henry Ford |