Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Vakkundig antwoord op onnozele vragen over geld
Een interview op VICE tussen Wout van Gils en financieel adviseur Paul van de Kwast over de financiële crisis, spaargeld, aandelen, welvaart en ruilhandel. In simpele taal passeren deze onderwerpen de revue.
#2. RB Leipzig – voetbalwonder, voetbalmonster, en vanavond koploper in de Bundesliga?
Een artikel over de opkomst van RB Leipzig (officieus: Red Bulls Leipzig) in de Duits Bundesliga. Het marketingapparaat van Red Bull bereikt ook met deze club en een degelijke strategie met uitgedachte aankopen weer de bovenste regionen. Ondanks dat de club, zacht gezegd, niet geliefd is in Duitsland toch een zeer interessant verhaal van de Correspondent voor sport- en strategieliefhebbers.
#1. De psychologische invloed van namaak: positief of negatief voor het luxemerk?
Patrick Wessels combineert in dit artikel op consumentenpsycholoog.nl artikelen over namaakartikelen van Rayban-zonnebrillen en Gucci-tasjes. De voor- en nadelen worden besproken alsook een voor mij nieuwe term, namelijk un-branding.
Word of mouth is the best medium of all.
William Bernbach |