Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Snapchat’s sponsored lenses are making the company a lot of money (English)
Een artikel op Business Insider over de wijze waarop Snapchat geld verdiend zonder opdringerige reclame. Gebruikers van dit social media kanaal kiezen er zelf voor om gebruik te maken van een gesponsorde filter om zodoende reclame te verspreiden onder hun vrienden.
#2. De marketinglessen die je kunt leren van Pablo Escobar
Waar de serie Narcos op Netflix zeer populair is, repost Ondernemer24 een video over de hoofdpersoon van de serie, namelijk Pablo Escobar. Daniel Dipiazza vlogt over deze drugsbaron en de lessen die er van hem te leren zijn met betrekking tot marketing.
#1. Europa en de culturele dimensies van Hofstede: Geloof, geld en genieten
Een artikel van Psyblog over de organisatiepsycholoog Geert Hofstede en de factoren die invloed hebben op cultuur. De verdeling van geloof binnen Europa en de mogelijke link met het Bruto Nationaal Product alsook met andere factoren als machtsafstand en individualisme.
A person who never made a mistake, never tried anything new.
Albert Einstein |