Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de twee artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#2. Hoe Olm allesbehalve vrienden maakte in de kroeg
Een artikel(tje) op Adformatie over het verdwenen biermerk Olm opgericht door een oud-medewerker van Heineken. Het doel van het nieuwe merk was destijds om goedkoop bier in kroegen en restauranten aan te bieden. Dit leidde tot veel rechtszaken tegen onder meer Heineken over onder andere de gelijkenissen tussen beide etiketten.
#1. Travelbird heeft stevig gegokt en hard verloren: lege huls wordt nu fiscaal speeltje
In dit artikel van 925 wordt ingegaan op de recent afgesloten mezzanine lening door Travelbird. In combinatie met de aggressieve vorm van marketing, de recente ontslagen, winstcijfers (lees verliescijfers) en kapitaalstructuur doet auteur Arno Wellens de voorspelling dat “we ons ernstig zorgen [mogen] maken om de levensvatbaarheid van de onderneming. […] Travelbird is een neergestort vogeltje en deze aasgierenlening is de kus des doods.”
Investeer uw spaargeld in belastingen. Die stijgen altijd.
René Hildbrand |