Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Japanse kledingreus komt naar Amsterdam: dit doet Uniqlo anders dan H&M en Zara
Afgelopen week opende het Japanse Uniqlo haar eerste winkel in Nederland. Het bedrijf is onder Hollanders (nog) niet bekend, maar telt wereldwijd 2000 winkels verdeeld over 20 landen. Business Insider gaat in op de strategie van het bedrijf en waar deze afwijkt van ketens als de Zara en H&M.
#2. Al die lege winkelstraten: hoe komt dat?
Het AD schreef vorige week over de leegstaande winkelstraten, waarbij met name aandacht wordt gegeven aan het winkelcentrum van Waddinxveen. De echte impact van het online winkelen wordt betwist en de oorzaak wordt aan geografische trends, zoals vergrijzing en ontgroening, toegewezen.
#1. Wat gebeurde er deze week bij TomTom? En hoe verder?
De beurskoers van TomTom kelderde onlangs hard, nadat Alliance 2022, een samenwerkingsverband tussen Mitsubishi, Nissan en Renault, aankondigde samen te gaan werken met Google qua autosoftware. Onder deze deal vallen ook de navigatiesystemen, waar deze momenteel door TomTom worden geleverd. Nu.nl gaat in dit achtergrondartikel dieper in op de situatie en waar de kansen voor dit mooie Nederlandse bedrijf wel liggen.
Investeer uw spaargeld in belastingen. Die stijgen altijd.
René Hildbrand |