Door de Naamafdeling worden we via Facebook op de hoogte gehouden van opvallende bedrijfsnamen en slogans in hun rubriek namespotting. Zo is de winnaar van mei Barber Streisand (een kapsalon in Londen) en passeerden namen als Paristanbul (natuurlijk een eethuis) en Propsac (een huisvuilzakkenmerk) de revue. Inmiddels verschijnt er ook een wekelijks stuk op Adformatie.
Wij kunnen zelf een goede woordgrap in een bedrijfsnaam ook waarderen, dus hierbij de 3 leukste namen die wij de afgelopen periode hebben gespot.
Plexat wordt aangeboden via hun website www.plexatopzolder.nl en het product zorgt voor optimaal gebruik van de ruimte onder schuine wanden. Zodoende is er plek zat voor alle spullen!
Onlangs zag ik op het toilet op de golfbaan een heel opvallend marketinginstrument, de PleePlay. U kijkt reclame terwijl u gebruik maakt van het urinoir. Dit product draait een kostenpost om naar winstgevende exploitatie van toiletten, aldus de makers. Middels hun ToilAdd concept verzorgen ze ook gesegmenteerde reclamevideo’s op uw toiletten.
Als laatste namespotting zegt onderstaande foto uit El Gouna, Egypte al genoeg. Hoe noem je een TucTuc Taxi? Een TucXi.
Marketing is a contest for people’s attention.
Seth Godin |