Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Zelf Beleggen Basis: beperkte keuze als pure winst voor beleggers
Patrick Wessels gaat in deze blogpost in op de keuzevrijheid van de consument en hoe dit bij te veel opties omslaat in keuzestress. Hij haakt hierbij in op de beleggingstool van ABN AMRO waar er slechts geïnvesteerd kan worden in zo’n 200 aandelen, ruim 70 ETF’s en 100 beleggingsfondsen.
#2. De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef
In dit artikel van Erwin Wijman, wat eigenlijk een hoofdstuk uit zijn boek ‘Zo verkoop je alles. Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt’ is, gaat hij in op de zaken die de Marketing-afdeling van de Zeeman uitmuntend doet. Denk hierbij aan zaken als het kennen van je doelgroep, het hebben van een langetermijnvisie en het houden van opvallende acties, zoals de trouwjurk voor €29,99.
#1. Het regent faillissementen: Waardoor vallen al die winkels nu om?
Inmiddels zijn er dit jaar al weer een aantal winkelketens omgevallen. NU.nl laat drie retailexperts hun toelichting op deze ontwikkelingen geven. Ik kan me helemaal vinden in hun bevindingen met betrekking tot het wisselvallige Nederlandse weer. Natuurlijk kan een warm najaar leiden tot minder verkopen, maar de oorzaak van de faillissementen ligt veelal in verouderde concepten.
Sommige feiten kun je niet veranderen. Hoe je ernaar wilt kijken wel.
|