Sinds kort is er een nieuw product op de markt waardoor wij ons eens verdiept hebben in bedrijfs- en productnamen gerelateerd aan het toilet. Naast het vaste toilet thuis of op werk bestaan er natuurlijk mobiele toiletten, beter bekend als de dixi (een vorm van merkverwatering). Veel bedrijven gebruiken voor hun product flauwe namen als PeePee of Dropzone. Al eerder schreven wij over het urinoir met een reclamescherm genaamd de PleePlay.
Tevens zijn er natuurlijk de toiletketens op openbare plekken en bij benzinepompen die hun bedrijf ook een catchy naam mee proberen te geven. Denk hierbij aan wc-winkels als Sanifair en het Nederlandse 2theloo (lees vooral ook dit artikel voor meer informatie over de opmars van het bedrijf). Een interessante ontwikkeling om te blijven volgen, gezien de investeringen en omzet per dag van boven de €10.000 per gebouw voor sommige locaties.
Uiteindelijk zijn het de toiletartikelen die de opvallendste namen hebben. Zo bestaat er toiletpapier met de naam ShitBegone, maar de winnaars zijn toch echt de luchtverfrissers. De leukste naam is wat mij betreft voor Poo~Pourri, met de overduidelijke, maar toepasselijke verwijzing naar pot pourri, quotes als “spritz the bowl before you go and no one else will ever know” en “the smell of success” en productnamen als Poo La La en Royal Flush, maar bekijk vooral zelf hun gehele aanbod.
Hoe kwamen we ook al weer bij dit onderwerp? Sinds kort heeft AirWick een nieuwe “toilet parfum” op de markt met de naam V.I.Poo. Een iets minder geslaagde naam, welke wel meegaat in de kernwoorden Pee en Poo.
Necessity is the mother of all invention.
Albert Einstein |