In een eerder artikel bespraken wij al kort dat een goed gewaardeerde manier van reclame maken de ludieke en grappige reacties op social media zijn. De kracht zit hem hier veelal in de actualiteit. Zo haakten de 3 voorbeelden uit de referentie in op de uitschakeling van Mexico, Chili en Argentinië door Nederland op het laatste WK.
Momenteel is qua Nederlands nieuws de ijzel in het Noorden een (let op) ‘hot’ topic. Zo kan het nieuws omtrent het bierkrat curling van Groningse studenten je bijna niet zijn ontgaan, maar voor de zekerheid via deze link de beelden. Een voor de hand liggende, maar daarom niet minder leuke inhaker is die van Brand.
Nog sterker vind ik het wanneer webshops hun dagelijkse aanbiedingen hier op aan passen. Zo heeft vandaag Gadgetknaller spikebanden voor onder je schoenen in de aanbieding.
Eerder haakte ClickToBuy al in op onderstaande video (met meer dan een miljoen weergaven op YouTube) die op dat moment trending was door de volgende dag het betreffende spel van Jumbo in de aanbieding te doen.
Het vele inhaken wat momenteel gaande is, past natuurlijk goed bij het online tijdperk waarin we nu leven. Daarnaast is het een goedkope manier van reclame maken welke vaak positief wordt ervaren vanwege de humoristische insteek. Dit laatste zorgt voor een sterk (online) imago.
Voor webwinkels met een minder grote marketing en media afdeling is het koppelen van producten aan de actualiteit een simpele manier om ook online te kunnen inhaken.
Hoe origineler een ontdekking, hoe logischer deze achteraf leek.
Arthur Koestler |