Economisch Oogpunt combineert nieuws, feiten en onderzoek op een prikkelende wijze.
Opvallende beslissingen en verschillen worden in artikelen uitgelegd. Vaak ligt een
nieuwsbericht aan de basis van een artikel als ook gebeurtenissen uit de sportwereld.
Hoofdredacteur is Mathijs Oosterhuis. In 2012 is hij afgestudeerd in Finance aan de
Rijksuniversiteit Groningen. Verder is hij sinds 2009 ondernemer en heeft hij zeer
uiteenlopende interesses. Qua schrijven gaat zijn interesse voornamelijk uit naar
onderwerpen waar finance snijdt met sociologie. Te denken valt aan het stimuleren
van personeel door middel van beloningen en de psychologie achter investeren.
Gastredacteuren komen aan bod om zo hun bevindingen van eigenhandig onderzoek te
presenteren aan het grote publiek. Zie jij in jouzelf een vaste redacteur of zou je
graag eenmalig iets willen publiceren? Laat het ons weten!
Onlangs heb ik bij een drogisterij een shampoo van Axe gekocht, waarna ik het volledige bedrag teruggestort kreeg van moedermaatschappij Unilever. Een soortgelijke actie was er eind augustus van Unilever concurrent Procter & Gamble. Je kon gratis Oral-B tandenborstels en tandpasta proberen. […]
15.10.2012 | Mathijs Oosterhuis
Lees verder
Een bekend marketingfenomeen is de deal effect curve. Deze curve beschrijft het verband tussen de hoogte van een tijdelijke prijskorting en de verkopen van een bepaald merk. De omgekeerde S-vorm wordt algemeen geaccepteerd als vorm van deze curve, maar er bestaat nauwelijks informatie […]
24.09.2012 | Mathijs Oosterhuis
Lees verder
Onderwerp: korting
Efficiency is doing things right, effectiveness is doing the right things. Peter Drucker
(Oostenrijkse management schrijver)
|