Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Reconstructie van het sterfhuis dat Blokker Holding heet
Bas Vermond schrijft regelmatig over retail en zijn favoriete onderwerp lijkt de Blokker te zijn. In dit artikel komen onder andere de modernisatie van Blokker, de aanbiedingenweek de Dolle Dagen, de Radicale Transformatie, het vertrek van Bohemen en andere commissarissen en bestuurders, het sluiten van filialen en het ontslag van medewerkers ter sprake.
#2. Andere lifestyle, gewoontes en tijden: deze 12 sectoren lijden verlies … en het is de schuld van de millennials
Een leuk lijstje op het Belgische Newsmonkey met 12 sectoren of producten die krimpend zijn. Hoofdoorzaak is de gewijzigde levensstijl en interesses van de millennials. Het lijstje is met name gebaseerd op Amerikaans onderzoek en noemt onder meer cornflakes, stukken zeep en warenhuizen.
#1. Duur geprijsde wijn prikkelt beloningscentrum van de hersenen
NU.nl bericht over onderzoek van de Universiteit van Bonn. Als er een relatief hoog prijskaartje werd getoond bij een wijn, werd de drank beter beoordeeld door de proefpersonen. De wetenschappers denken dit te kunnen verklaren aan de hand van hersenactiviteit. Bij het proeven van een dure wijn, werden hun pre-frontale cortex en het beloningscentrum van hun brein namelijk extra actief.
A person who never made a mistake, never tried anything new.
Albert Einstein |