Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Wordt John de Mol de Henk Krol van de media met zijn overnamebod op TMG?
Een korte analyse op Quotenet over mogelijke motieven van John de Mol voor de overname van de Telegraaf Media Groep. Twee grootaandeelhouders zijn de strijd om TMG inmiddels aangegaan. Quote acht het het meest waarschijnlijk dat John uit is op de winstgevende radiotak.
#2. “Zalando blijkt een piramidespel”: dit is de bubbel van onlineverkoop
Een kritisch artikel in het Belgische De Morgen over de verdienmodellen van online winkels. Hans van Tellingen, directeur van onderzoeksbureau Strabo en tevens schrijver van het boek #WatNouEindeVanWinkels komt uitgebreid aan het woord. Zo zegt hij onder andere dat de hoge groei in omzetcijfers onjuist is.
#1. Teleurgesteld in Tony’s Chocolonely
Tony’s Chocolonely is zeer populair op dit moment. Blogster Esther Overmars uit haar zorgen op Adformatie over de frequentie van nieuwe en limited smaken. Deze schaarste-techniek pakt momenteel goed uit, maar zal op den duur uitgewerkt zijn.
You may be the best, but if nobody knows that, you have a problem.
|