Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Millennials willen flexibiliteit? 4 mythes over de gig-economie ontkracht
Wat is er waar over de gig-economie, ofwel platformeconomie? Sprout gaat in op 4 mythes, zoals de flexibele contracten die hier mee gepaard gaan en de toekomst van het giggen.
#2. Blokker verhult vermogen met boekhoudkundige truc
Één van de bekendste winkelketens in Nederland is toch wel de Blokker. Alle andere ketens die tot hetzelfde moederbedrijf toebehoren, zijn inmiddels verkocht of staan nog in de etalage. Opvallend is echter dat er weinig bekend is over het financiële presteren van de Blokker ketens. NOS bericht over de constructie die gebruikt wordt om onder de verplichting van cijferpresentatie uit te komen.
#1. Wat groei-ondernemers kunnen leren van Walter Disney
Walt Disney is een miljardenonderneming in de film- en entertainmentindustrie met meerdere pretparken naar de naam van de oprichter. Één van de vele dingen die hij goed heeft gedaan, wordt in dit artikel van Sprout uitgebreid besproken. In dit geval de simpele benaming van het personeel in Disney World. Walter heeft daar nooit een werknemer gehad, iedereen was cast member, hetgeen zorgde voor de juist mindset bij het personeel.
Quality means doing it right when no one is looking.
Henry Ford |