Ook buiten Economisch Oogpunt verschijnen natuurlijk leuke artikelen. Hierbij een overzicht van de drie artikelen die wij als het meest opvallend en interessant hebben ervaren vanuit economisch oogpunt.
#3. Zeven merken die dit jaar verdwijnen
In dit artikel op Sprout blikken de auteurs van Verdwenen Merken (klik hier voor onze recensie van dit boek) vooruit op de merken die in 2017 zullen verdwijnen van de markt. Het zijn, net als in 2014 en 2015, met name de retail- en kledingmerken die in het lijstje voorkomen, waarvan speelgoedketen Bart Smit wellicht het bekendste merk is.
#2. De aarde heeft een nieuw continent, Zeelandië – dat is economisch mogelijk gunstig voor Nieuw-Zeeland
Getriggerd door de titel en dan met name het laatste deel, heb ik dit stuk op Business Insider gelezen welke ik graag met jullie deel. Dit mogelijk nieuwe werelddeel, genaamd Zeelandië en gelegen rechts van Australië, kan een impact hebben op de toewijzing van de zee aan landen. In verschillende VN-verdragen worden namelijk continentale criteria gehanteerd waarmee stukken zee en daarmee de bodemschatten worden toegewezen.
#1. Pop-upwinkels zijn een blijvend fenomeen
In dit uitgebreide bericht op NU.nl wordt stil gestaan bij de trend van pop-up stores en de toekomst hiervan. De opkomst wordt deels gedreven door de lage prijzen van leegstaande winkels vanwege de vele faillissementen. Het doel van deze winkels is vaak om ze te gebruiken als marketingkanaal of demo-store.
Hoe origineler een ontdekking, hoe logischer deze achteraf leek.
Arthur Koestler |