Het Nederlandse heren- en jongensboxershortmerk Muchachomalo, dat op de markt kwam nadat Björn Borg stopte met boxershorts voor kinderen (wat ze inmiddels weer verkopen) en de Spaanse vertaling voor ‘bad boy’ is, heeft, zo ontdekte ik pas recent, ook een vrouwenlijn onder eigen naam. Dames boxers en tops worden op de markt gebracht onder het merk Chicamala, in dit geval Spaans voor ‘bad girl’.
Opvallend genoeg is het logo effen zwart waar de producten juist herkenbaar zijn door de felle kleuren en prints. Ik kan het echter waarderen als bedrijven op deze manier spelen met merknamen voor verschillende lijnen. In het geval van Muchachomalo is het op basis van geslacht, het eerder besproken Hungry Cow maakt onderscheid op basis van gang (hoofdgerecht versus dessert) en zo heet de kinderlijn van Replay (eenvoudig, maar wel duidelijk) Replay & Sons.
Een nog leukere variant vind ik die waarbij logo’s herkenbaar worden ‘hergebruikt’. Het Amerikaans Quiksilver, producent van met name surfkleding, heeft als logo een toepasselijke golf. De dameslijn is een spiegeling van twee logo’s waarbij een hart ontstaat en wordt verkocht onder de naam Roxy. Erg origineel!
Necessity is the mother of all invention.
Albert Einstein |