Regelmatig komen wij actuele cartoons tegen die scherp een bepaalde situatie neerzetten. Of ze zijn zo flauw dat ze een lach tevoorschijn toveren. Hierna volgen een drietal cartoons waarbij we u graag herinneren aan eerder op onze site gepubliceerde artikelen die hetzelfde onderwerp uitgebreid behandelen.
In het boek Marketing van God wordt bovenstaande ‘marktontwikkeling’ ook aangekaart. Hierbij wordt gebruik gemaakt van bekende analyses, zoals de SWOT analyse, het 7S model en de product life cycle. Lees de gehele recensie van dit boek hier.
Waar het statiegeldbeleid per land behoorlijk verschilt, waren er in Nederland vroeger ook afspraken over de kleur van het destijds bruine bierflesje. In 2013 kwam Heineken met een eigen retourfles op de markt waarna ook de Nederlander uit het zeer bekende groene bierflesje kon gaan drinken.
Vandaag is het Bevrijdingsdag waarbij deze dag dit jaar voor veel mensen een vrije dag is. Op veel plaatsen zijn dan ook de winkels gesloten, maar dit is zeker niet overal het geval. We zien steeds ruimere openingstijden van winkels op feest- en zondagen. Zo ook voor supermarkten.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Steve Jobs |